T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TEKİRDAĞ / SARAY - 75.Yıl İlkokulu

Haberler

Mrt

Şiddet Nedir?

Şiddet, bireyin fiziksel, cinsel, psikolojik veya ekonomik yönden zarar görmesiyle ya da acı çekmesiyle sonuçlanan veya sonuçlanması muhtemel hareketleri, buna yönelik tehdit ve baskıyı ya da özgürlüğün keyfi engellenmesini de içeren, fiziksel, cinsel, psikolojik, sözlü veya ekonomik her türlü tutum ve davranıştır. Şiddet, özel veya kamusal alanda (evde, aile bireyleri arasında, sokakta, iş yerinde) meydana gelebilir.

Şiddet, genelde bir döngü halinde gerçekleşmektedir. Bu durum, kadının şiddete uğradıktan sonra gerekli önlemleri almak için harekete geçmesinde de bir engel oluşturmaktadır. Şiddetin tekrarlanabileceğini bilmek, erken önlem almak açısından önemlidir.

Şiddet mağduru ve şiddet uygulayanla aynı haneyi paylaşmasa da aile veya hanede ya da aile mensubu sayılan diğer kişiler arasında meydana gelen her türlü fiziksel, cinsel, psikolojik ve ekonomik şiddeti ifade eder.

Ev içi şiddet için aynı evde yaşama şartı aranmaz. Ev içi şiddet, yakın ilişkideki kişiler arasında meydana gelen şiddettir. Bu şiddet aile bireyleri, boşanmış veya ayrı yaşayan kişiler ya da nişanlılar gibi yakın ilişkideki kişiler arasında olabilir.

ŞİDDET TÜRLERİ

FİZİKSEL ŞİDDET: Tokat atmak, iteklemek, tekmelemek, bir şey fırlatmak, yumrukla veya bir nesneyle vurmak, silah veya bunun gibi bir nesneyle zarar vermek ya da tehdit etmek, sağlık hizmetlerinden yararlanmasına engel olmak gibi kişinin bedenine zarar verecek her türlü davranıştır.

SÖZLÜ-DUYGUSAL-PSİKOLOJİK ŞİDDET: Şiddet hakaret etmek, aşağılayıcı söz söylemek, küçük düşürmek, aşırı kıskançlık yapmak, tehdit etmek, kişiye kendisini yetersiz hissettirecek söz veya davranışta bulunmak, küfretmek, kişinin kendisini ifade etmesine engel olmak, kişinin hareket özgürlüğünü kısıtlamak, kişinin aile üyeleri ve arkadaşlarıyla görüşmesini engellemek, kişinin istediği gibi giyinme özgürlüğüne engel olmak gibi fiziksel bir baskı olmaksızın uygulanan ve ruh sağlığını etkileyen her türlü söz ve davranıştır.

EKONOMİK ŞİDDET: Çalışmaya veya çalışmamaya zorlamak, kişinin gelirini kontrol altına almak, kişinin parasına veya banka kartlarına el koymak, kişiyi borçlanmaya zorlamak, kişiye hiç para vermemek veya çok az miktarda para vermek, kişinin çalışmasını zorlaştıracak hareketlerde bulunmak, kişiyle ailenin gelir ve giderleri hakkındaki bilgileri paylaşmamak gibi ekonomik baskı içeren her türlü tutum ve davranıştır.

CİNSEL ŞİDDET: Kadını istemediği yerde, şekilde veya zamanda cinsel ilişkiye zorlamak, kişiye cinsel içerikli sözler söylemek veya kişiyi cinsel içerikli sözler söylemeye zorlamak, kadını çocuk doğurmaya veya doğurmamaya zorlamak, fuhuşa zorlamak, cinsel organlara zarar vermek, kişiyi cinsel yönden aşağılamak gibi davranışlarla kişinin cinselliğini kontrol altında tutup baskı uygulayan her türlü davranıştır.

KADINA YÖNELİK ŞİDDET

Kadınlara, yalnızca kadın oldukları için uygulanan veya kadınları etkileyen, cinsiyete dayalı bir ayrımcılıkla kadının insan hakları ihlaline yol açan her türlü tutum ve davranıştır.

 

GERGİNLİK DÖNEMİ

Şiddet uygulayan kişi çeşitli sorunları bahane ederek gerginlik yaratır. Şiddet uyguladığı kişinin davranışlarını kontrol etmeye çalışır. Yapması ve yapmaması gerekenleri söyler. Mağdur kendini endişeli hisseder, gergin atmosferi hafifletmeye,sözleri ve davranışları konusunda dikkatli olmaya çalışır.

 

KRİZ DÖNEMİ

Şiddet uygulayan, sözlü, psikolojik, fiziksel, cinsel veya ekonomik olarak karşısındaki kişiye saldırır. Mağdur kendini aşağılanmış, üzgün hisseder ve haksızlığa uğrar.

 

PİŞMANLIK DÖNEMİ

Şiddet uygulayan, pişman olup veya pişman olduğunu söyleyip mağdurun gönlünü almaya çalışır ve olumlu bir tutum sergiler. Mağdur, şiddet uygulayanın çabalarını olumlu karşılar.

 

BAHANE DÖNEMİ

Şiddet uygulayan, davranışları için bahaneler üretir. Mağdur, şiddet uygulayanın bahanelerini (gerekçelerini) anlamaya çalışır, değişmesi için yardım eder, kendi algılarından şüphe eder ve durum için kendini sorumlu hisseder.

Mrt

4.sınıf öğrencilerimiz İngilizce dersinde meslekleri öğrendiler. Bilgilerinin kalıcı hale gelmesi için drama yöntemini kullanarak meslekleri canlandırdılar. Tüm sınıflarda ayrı ayrı uygulanan etkinlik  süresince çok eğlenen öğrencilerimizi tebrik eder, öğretmenimize teşekkür ederiz...

Mrt

Okulumuzun 4/B sınıfı öğrencileri  günlük hayatta ve okulda karşılaştıkları sorunları tespit etmiş bu sorunların çözüm yollarını sınıfta grup çalışması, beyin fırtınası vb. yollarla tartışarak çözüme kavuşturmuşlardır.

Okulumuzda en büyük sınıf olmaları nedeniyle küçük sınıflarda bulunan öğrencilerinde aynı sorunlarla karşılaşabileceklerini, kendi yaşadıkları sıkıntıları yaşayabileceklerini düşünerek onlara yol göstermek istediler.  Bunu yaparken de onları eğlendirmek, eğlendirirken de öğretmek amacıyla kendilerinin yaptıkları çeşitli hayvan kostümlerini giyerek canlandırdıkları dramalarla bunları 1.sınıf öğrencilerine sunmuşlardır. Öğrencilerimizi tebrik eder, öğretmenimize teşekkür ederiz...

Mrt

Yaşlılarımıza, sevgi ve saygıyı dile getirmek için, 1982 yılında Dünya Sağlık Örgütü tarafından 18-24 Mart tarihleri arası “Yaşlılara Saygı Haftası” olarak ilan edilmiştir. Ülkemizde de her yıl 18–24 Mart tarihleri arası "Yaşlılara Saygı Haftası" olarak kutlanmaktadır.

Yaşlanma, tüm dünya ülkeleri açısından önemi her geçen gün artan evrensel bir gerçekliktir. Yaşlılıkta daha iyi ve kaliteli bir yaşam için yeterli ve dengeli beslenme, alkol ve sigara kullanımından uzak durma ve özellikle doğru fiziksel aktivite ve egzersiz yapma yaşlanma ile ortaya çıkabilecek önemli sağlık sorunlarından başarılı şekilde korunma sağlayacaktır. Düzenli fiziksel aktivitenin, birçok sistemin ve organın fonksiyonu üzerinde olumlu etkileri bulunurken, fiziksel aktivite azlığı, yaşlanma süreci ile oluşan fizyolojik değişiklikleri hızlandırır, pek çok kronik hastalık sıklığını artırır, bu hastalıkların daha erken yaşta görülmesini sağlar, kısaca yaşlılığı hızlandırarak yaşam süresini kısaltır.

Sağlıklı yaşlanma, her yaştan insanın sağlıklı, güvenli ve sosyal olarak aktif olabileceği bir hayat tarzını benimsemesiyle mümkün olacaktır.

Bizler de bu konunun önemine vurgu yapmak için Anasınıflarımızda Yaşlılara saygı konusunda Aile Katılım Etkinliği gerçekleştirdik. Öğretmen ve öğrencilerimize ayrıca katılım sağlayan ailelerimize teşekkür ederiz.


Mrt

"Haftanın En Temiz Sınıfı" uygulamamızda bu hafta haftanın en temiz sınıfı 2/A sınıfı oldu. Öğrencilerimizi tebrik eder, öğretmenimize teşekkür ederiz...

Mrt

3-D sınıfı öğrencilerimiz Fen Bilimleri dersinde bitkilerin yaşam döngüsü konusunu daha iyi kavramak ve bitkileri yetişip büyümesini sağlayan bu döngüyü gözlemlemek amacıyla pamukta fasulye çimlendirme deneyi yaptılar. Öğrencilerimizin ve öğretmenimizin ellerine sağlık.

Mrt

18 Mart Çanakkale Zaferi, geçmişi şan ve şerefle dolu yüce milletimizin bütün zorlukların üstesinden gelerek yeniden şahlandığı, tüm dünyaya "Çanakkale Geçilmez!" dedirttiği unutulmaz zaferdir. Çanakkale Zaferi'nin 109. yıl dönümünde, başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere Çanakkale'de destan yazan kahramanlarımızın, bugünün Türkiye'si için canını hiç düşünmeden feda ederek makamların en yücesine kavuşan tüm şehitlerimizi rahmet ve minnetle anıyoruz.

Mrt

"Haftanın En Temiz Sınıfı" uygulamamızda bu hafta haftanın en temiz sınıfı 1/A sınıfı oldu. Öğrencilerimizi tebrik eder, öğretmenimize teşekkür ederiz...

Mrt

İFET Oyunları ilçe turnuvasında ikinci olan 1-B sınıfı öğretmenimize ve üçüncü olan 2-B sınıfı öğretmenimize okul idaremiz tarafından tebrik plaketi takdim edilmiştir. Süreç boyunca öğrencilerimizi titizlikle çalıştıran öğretmenlerimizi tebrik ederiz...

 

Mrt

Okulumuz 2/A Sınıfı Öğrencileri Türkçe Dersindeki MANİLER konusunu Ramazan temalı ve uygulamalı olarak okulumuz öğrencilerine sundular.

Mrt

12 Mart 1921 İstiklal Marşı'nın kabulünün 103. yıl dönümü olması sebebiyle okulumuzda etkinlikler düzenlendi. Emeği geçen tüm öğrencilerimizi tebrik eder, öğretmenlerimize teşekkür ederiz...

Mrt

Tüm öğrencilerimiz, öğretmenlerimiz ve çalışanlarımızın katılımıyla "Deprem Tatbikatı" gerçekleştirdik. Olası bir deprem anında tüm öğrencilerimiz ne yapmaları gerektiğini, hangi acil çıkış kapısından çıkmaları gerektğini ve güvenli alana geçtiklerinde ne yapmaları gerektiğini hatırladılar. Tüm okul olarak bina tahliye süremiz 02.02 dakikadır. Tüm öğrenci ve öğretmenlerimize teşekkür ederiz...

Mrt

İfet Oyunları okul turnuvalarında birinci olan sınıflarımız, ilçe elemelerine katıldılar. 

1-B Sınıfımız ilçe ikincisi,

2-B Sınıfımız ilçe üçüncüsü olarak bizleri gururlandırdılar. Tüm öğrencilerimizi tebrik eder, öğretmenlerimize teşekkür ederiz...

Mrt

Okul Öncesi D Şubesi öğrencilerimiz aile katılımlı etkinliklerinde meslek tanıtımı olarak itfaiyeciliği öğrendiler. Yaparak yaşayarak eğlenceli bir ders saati geçirdiler. Kalıcı öğrenmeyi destekleyen bu güzel etkinlik için öğrencilerimizi tebrik eder, öğretmenimize ve katılım sağlayan velimize teşekkür ederiz...

Mrt

2/A sınıfı öğrencilerimizden Talha Bayık, sıfır atık projesiyle birinci olarak bizleri gururlandırmıştır. Öğrencimizi tebrik eder, süreç boyunca emek veren öğretmenimize teşekkür ederiz...